Jak na atraktivní webinář? Přinášíme vám tři tipy

I webinář může být pro účastníky zajímavý a atraktivní. Stačí dodržet několik jednoduchých pravidel, o kterých píšeme v tomto článku.

Webinář může být opravdu skvělým zážitkem. A to nejen pro posluchače, ale také pro vás. Aby byl váš webinář ale velice dobrý a kvalitní, je potřeba dodržet základní zásady. A v následujících řádcích se na ně zaměříme.

Poznejte svoje posluchače

Jak už název napovídá, webinář propojuje účastníky přes aplikaci v internetovém prostředí. Klasická interakce jako na seminářích je tedy prakticky nemožná. To ale vás, jakožto lektora, neopravňuje k tomu, abyste svoji přípravu podcenili. Před každým webinářem si tedy jasně určete, kdo jsou vlastně vaši posluchači. A na základě těchto poznatků upravte vaše povídání tak, aby bylo přínosné pokud možno pro každého účastníka.

Vizuální podívaná

Možná se to na první pohled nemusí znát, ale webinář vám dá do rukou mnohem více možností než klasický seminář. A to především po audiovizuální stránce. Nebojte se zapojit vizuální materiály, kvalitní prezentaci nebo krátké video. Videa ale nedělejte příliš dlouhá, protože účastníci webináře poté mají tendenci ztrácet pozornost. Pokud se s těmito možnostmi naučíte dobře pracovat, uděláte z vaší výuky něco nezapomenutelného. 

Příběhy z praxe

Jestliže patříte mezi ty lektory, kteří mají bohaté zkušenosti z praxe, nebojte se na ně upozornit. A to nejen během samotného výkladu. Svoje vyprávění například můžete přerušit a podělit se s publikem o zajímavý příběh, který se vám do celkového konceptu hodí. Příběhy ale rozhodně neprotahujte. Platí u nich totiž ta samá poučka jako u videí. Měly by být rychlé, svižné, zajímavé a pokud možno vtipné. Vaše publikum si přece jen lépe zapamatuje atraktivní příběh s vtipnou zápletkou nebo rozuzlením než suché vyprávění, kterým jen zabijete několik minut drahocenného času.

Další nabízené služby:

Napsat komentář