8 tipů, jak zkrotit neposedné myšlenky

Myšlení nás dělá lidmi, ale co když je ho až moc? Únava, negativní myšleny a hlava plná starostí, obav a ne a ne všechny ty myšlenky srovnat do latě… Máme pro vás 8 rad, díky kterým podpoříte a nasměrujete mozek a myšlenky směrem, kterým budete chtít.

prace-u-pocitace-low

  1. Uvědoměním začíná změna

Abychom mohli něco změnit, je třeba identifikovat vlastní každodenní zvyky. Pokaždé, když ucítíte napětí, stres a pochyby, zkuste se na chvíli zastavit a přemýšlet nad tím, co je jejich příčinou.

  1. Nepřemýšlejte nad špatnými variantami, ale nad těmi správnými

Pokud necháme náš mozek rozebírat všechny negativní varianty, těžko budeme hledat motivaci a sílu pro naši práci. Pokud budete cítit, že se propadáte do spirály negativity, uvědomte si to a přestaňte ji prohlubovat. Směřujte svou pozornost k cíli své práce nebo snažení.

  1. Zařaďte problém do kontextu

Aktuální potíže se vždy zdají horší, než ve skutečnosti jsou. Až budete příště zase stát před „neřešitelným“ problémem, zamyslete se, jestli na něm bude záležet i za pět let. Bude na něm záležet za měsíc? Bude na něm záležet za týden? A je třeba se trápit teď?

  1. Šetřete vaši energii pro mozek

Při psychické zátěži přichází únava stejně intenzivně jako u zátěže fyzické. Pokud se chcete cítit fit a podpořit mozek v jeho aktivitě, podejte “pomocnou ruku” i svému žaludku. Jezte v malých dávkách, ale častěji. Preferujte lehká a snadno stravitelná jídla. Nezapomínejte na správný pitný režim – i nedostatek tekutin může způsobit únavu nebo bolesti hlavy. Správnou mozkovou aktivitu podporují látky jako omega-3 mastné kyseliny a vitamíny skupiny B. Ideální kombinaci pro mozek důležitých látek najdete v doplňku stravy Acutil, který zlepšuje nejen krátkodobý výkon mozku, ale je přínosný i z dlouhodobého hlediska.

memory-stick-low

  1. Čemu se vyhnout?

Pokud potřebujete „zabrat“, vyhněte se dráždivým, kořeněným, příliš tučným a smaženým jídlům a rychlému občerstvení. Káva je dobrý sluha, ale zlý pán, nepřehánějte to s ní, dostavil by se naprosto opačný než žádaný efekt. To stejné platí také pro energy drinky a kolové nápoje.

  1. Neprahněte po dokonalosti

Přestože je dokonalost nedosažitelná, věnujeme spoustu energie tomu, abychom ji dosáhli. Ambice jsou v pořádku, ženou nás kupředu, ale usilovat o dokonalost je vyčerpávající.

  1. Dávejte si (přiměřené) cíle

Cíle jsou pro nás potřeba, abychom se chytli toho správného směru. Je však třeba to s nimi nepřehnat, abychom se necítili cíli a jejich dosahováním přetíženi.

  1. Stanovte si hranice pro práci a pro odpočinek

Práci i odpočinek si rozvrhněte tak, abyste mezi nimi vytvořili rovnováhu. Určete, kolik času věnujete samotné práci, kolik času přemýšlení o konkrétní práci a kdy uděláte tlustou čáru a zařadíte nedílnou součást vašeho úspěchu – odpočinek.

One Comment Add yours

  1. silvie.dluhosova@gmail.com napsal:

    Acutil používám a jsem spokojená, více informací jsem našla přímo na stránkách Acutil.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *